Wycieczka do SPN

2 października wyjechaliśmy na jednodniową wycieczkę do pięknego miejsca, jakim jest Słowiński Park Narodowy. Park ten mieści w sobie: jeziora przybrzeżne, bagna, torfowiska, rozległe lasy oraz ruchome wydmy.

Pierwszym przystankiem naszej podróży było Muzeum Wsi Słowińskiej w Klukach. Mieliśmy okazję poznać kulturę mieszkańców tej wioski oraz zobaczyć, w jakich warunkach żyli. Było to niesamowite doświadczenie. Następnie udaliśmy się do Muzeum Słowińskiego Parku Narodowego, w którym zobaczyliśmy ekspozycję prezentującą przyrodę najważniejszych ekosystemów SPN: morza, plaży, wydm, lasów, jezior. Braliśmy udział w ciekawym wykładzie, dzięki któremu poznaliśmy budowę zwiedzanego terenu. Kolejne godziny spędziliśmy na świeżym powietrzu. Naszym głównym celem były wydmy, które były wymagającym i urokliwym miejscem. Zwieńczeniem naszej podróży było podejście pod górę, na której znajduje się Latarnia Morska w Czołpinie, która jest najbardziej oddaloną od skupisk ludzkich budowlą tego typu.

Piękne miejsca, naprawdę warto je odwiedzić.