Wycieczka do Warszawy

PIERWSZY DZIEŃ

O 5 rano 19 marca 2012 r. wyruszyliśmy spod szkoły w kierunku Warszawy. Po 6 godzinach podróży dotarliśmy na parking pod stadionem Legii Warszawa, na którym będziemy we wtorkowy wieczór. W dniu dzisiejszym naszym celem jest wizyta w siedzibie Sejmu oraz w teatrze Buffo. O godzinie 14 rozpoczynamy zwiedzanie budynku naszego parlamentu. W czasie godzinnej wizyty poznajemy historię polskiego parlamentaryzmu oraz warunki pracy naszych obecnych posłów. W sali konferencyjnej trafiamy na krótki miting nowo powstałego ugrupowania politycznego o tajemniczej nazwie „Wejher”. Dwie członkinie tej partii poruszają się po korytarzach tajemniczo bez butów. Z budynków sejmu szybko przemieszczamy się na ulicę M. Konopnickiej, gdzie swoją siedzibę ma teatr „Buffo”. Dwugodzinne przedstawienie” Metra” mija niepostrzeżenie. O 20.00 meldujemy się w schronisku w dzielnicy Warszawa Praga. Warunki takie troszkę jak w PRL-u, ale przecież nie przyjechaliśmy tutaj spać.

Opinie uczestników:

♦ Radocha!!! Uważam, że jest bardzo interesująca wycieczka. Atrakcje są bardzo ciekawe → Szymon Patok
 Widok Gryfa walczącego z Legią bezcenne → Gracjan Kummer
♦ Spacer na boso po Warszawie był bardzo interesującym przeżyciem. Dzień spędziliśmy sympatycznie, przechadzka po stolicy, sejm, teatr – świetna sprawa. Polecam wszystkim zwiedzanie warszawskiej Biedronki! → Marta Jóskowska
♦ Bardzo udany dzień, poza niespodziewanym spacerze po Warszawie. Razem z koleżanką Martą zwiedzałyśmy sejm na bosaka. I niezapomniane zakupy w Biedronce. Polecam → Gosia Kołodzik

DRUGI DZIEŃ
WTOREK 20.03.2012
8.00 – śniadanie
9.00 – wyjazd, miało być szybko i sprawnie, niestety telefoniczny GPS nie mógł trafić na ul. Wybrzeże Kościuszkowskie 20, trochę nerwów i piesza wędrówka pozwoliła nam dotrzeć na miejsce z 20 minutowym spóźnieniem
10.20 – 12.15 Centrum Nauki Kopernik:
♦ Warto tu przyjechać jest naprawdę wiele mądrych i ciekawych doświadczeń, można bardzo dużo się dowiedzieć o tym co nas otacza i z czym stykamy się na co dzień. Michał Gruba IV BT.
♦ Uważam, że miejsce do zwiedzenia jest bardzo dobre i interesujące ale dla dzieci w wieku podstawówki. To miejsce nie urzekło mnie. Szymon Patok III B
12.15-15.30 Zamek Królewski, Starówka:
♦ Przewodnik ciekawie i zwięźle opowiadał o historii i najważniejszych miejscach Warszawy. Mimo długiego i nieco męczącego marszu, było to ciekawe doświadczenie. Anna Zajerska IIIB
♦ Moim zdaniem miejsca, które zwiedziliśmy były intrygująco interesujące. Fascynująca historia miasta, zachwyciła wszystkich uczniów. Zuzanna Mach IIIB
♦ Architektura i historia miasta bardzo ciekawa i warta poznania. Wszystko to zostało Nam uczniom przedstawione w sposób interesujący. Ogólnie wyjazd warty polecenia. Patrycja Pieńkowska IIIB
15.30-17.30 – Złote Tarasy
♦ Centrum handlowe większe niż te z którymi miałam dotychczas do czynienia i byłam na prawde mile zaskoczona różnorodnością, jakością i ilością sklepów, restauracji itp. Które było Można tam spotkać. Patrycja Pieńkowska IIIB
♦ Złote tarasy nie różnią się niczym szczególnym i wyjątkowym od tych które znajdują się u Nas na Pomorzu. Spodziewałam się zupełnie czegoś innego. Zuzanna Mach IIIB
♦ Złote Tarasy są kolejnym dużym centrum handlowym, jakich pełno w Polsce. Ja jako dziewczyna doceniłam fakt, że mogłam odwiedzić kilka sklepów, które znajdują się wyłącznie w Warszawie. – Anna Zajerska IIIB
20:00-22:30 Legia Warszawa – Gryf Wejherowo
♦ Pierwszy raz byłam na meczu piłkarskim. Podobała mi się sama gra, lecz całą atmosferę psuli fani, który nie potrafili zachowywać się kulturalnie. Anna Zajerska IIIB
♦ Euforia kibiców z Wejherowa po zdobyciu bramki na 1-0 dla Gryfa była fantastyczna. Ta radość po zdobyciu bramki przez Gryfa dzieliłem wspólnie z kibicami lecz nie mogłem tego okazywać gdyż siedziałem wśród kibiców Legii . Gracjan Kummer III BLO
♦ Osobiście jestem odrobinę przerażona tym co działo się podczas meczu. Był to pierwszy mecz piłki nożnej na którym byłam i spodziewałam się lepszych wrażeń. Stadion jak i reszta naszych Polskich stadionów piękny. Gra była warta uwagi, ale zachowanie kibiców i ich agresja spowodowały, że raczej nie powtórzę tego. Patrycja Pieńkowska IIIB

TRZECI DZIEŃ
ŚRODA 21.03.2012
8.30 – śniadanie
10.30 – Muzeum Powstania Warszawskiego
♦ W pierwszy dzień kalendarzowej wiosny jak karze tradycja udaliśmy się na wagary, a wagary te rozpoczęliśmy podróżą w czasie. Podzieleni na dwie grupy przenieśliśmy się do wydarzeń powstania warszawskiego. Mogliśmy poczuć atmosferę tamtych trudnych chwil broniącej się Warszawy, a zmęczenie, które nam towarzyszyło po wcześniejszych dwóch dniach wycieczki, pozwoliło wyobrazić sobie jak zmęczeni musieli być ci młodzi ludzie broniąc Warszawy. Dobra koniec tej nauczycielskiej gadaniny Ewa Sowińska
14.10 – Właśnie poznaliśmy smak warszawskiego MC
♦ Udajemy się teraz w stronę powrotną to naszych ukochanych Kaszubskich stron. Przewidywany czas zakończenia naszej udanej wycieczki to 22.00 .
Wycieczka była:
♦ Jak nigdy Waldek M.
♦ Sejm – OK;, Buffo – OK, zakwaterowanie – OK, Kopernik – OK, Zamek Królewski – OK, Złote Tarasy – BRRR, mecz (niebezpiecznie ale) – OK, muzeum Powstania – OK, organizacja – OK. PODSUMOWANIE było OK. Andrzej N.
♦ Aktywnie i bez zastrzeżeń Sebastian J.
♦ Ogólna ocena wycieczki bardzo pozytywna. Uważam, że zwiedziliśmy tyle ile się tylko dało i pożytecznie spożytkowałyśmy czas. Dla każdego coś przyjemnego; sklepy, zakupy, zwiedzanie, wynalazki i doświadczenia, mecze. Niewątpliwie udana wycieczka na koniec Naszej licealnej przygody. Patrycja Pieńkowska IIIB
♦ Wycieczka była bardzo udanym tripem, którego nie zapomnę do końca życia. Gdybym mogła to zostałabym na dłużej w Warszawie z przyjaciółmi wraz z nauczycielami. Zuzanna Mach IIIB
♦ Było dobre jedzenie! czysto. miłe towarzystwo i wyrozumiali nauczyciele. Klaudyna Klecha II LP
♦ I po trzech dniach i dwóch nocach się skończyła Michał Gruba IVBT.